OBS : Denne guide udarbejdes i øjeblikket. Du ser nu en tidlig udgave.
Hvis du normalt har svært ved at slå de tre ledere, og derved formentlig også Giovanni, kan det følgende forhåbentlig hjælpe dig lettere igennem i fremtiden.
Denne guide formoder du er på et niveau hvor du ved hvad Fast Angreb, Charge Angreb og lignende er. Men ikke meget mere end det.
De generelle råd
Få brændt modstanderens skjold af:
I modsætning til de almindelige Grunts, så bruger lederne deres 2 Skjold mod dine Charge Angreb.
Derfor er det vigtigt at forstå hvordan de bruger disse skjold, og derved hvordan du kan kæmpe på trods af dem.
Lederne bruger nemlig deres skjold på de to første Charge Angreb du smider afsted, uanset hvilket Charge Angreb det er, eller hvor lidt Energi det kræver.
Brug derfor altid en Pokémon med et meget hurtigt optjenene Charge Angreb som første kæmper.
2 Sekunders Pause:
Bestemte hændelser udskyder Rockets' slag. Hver gang der gøres forskellige ting, vil der gå omkring 2 sekunder før din modstander angriber næste gang. De begivenheder der stopper modstanderen kortvarigt er:
- Pokémon kommer i kamp (Gælder ikke når kampen starter).
Hver gang du, eller modstanderen, sender en Pokémon ind (både ved udskiftning og når en Pokémon besvimer og en ny skal ind) - Efter hvert Charge Angreb.
Dette gælder både dine Pokémons Charge Angreb, men ligeledes din modstanders Pokémons Charge Angreb.
Dette skal derfor bruges i din favør. Du kan evt. starte med at skifte Pokémon lige når kampen starter, på den måde får du en Pokémon ind - gerne med nogle Charge Angreb der lades hurtigt (se ovenfor) - som har en 2 sekunders fordel, inden modstanderen begynder at slå igen.
Nedkæmp Arlo
Efter seneste holdændringer, stiller Arlo nu med:
Som første
Som anden står valget mellem
- Alolan Exeggutor,
- Dragonite eller
- Salamence.
Som tredje, og sidste Pokémon er det enten
Det bedste modhold varierer udfra hvad han stiller op med, men eftersom både hans første valg og alle tre muligheder i hans andet valg er svagt overfor Ice er det smart at starte med enten Mamoswine, Weavile eller hvilken af dine Ice der er stærkest, gerne en der samtidigt har et Charge Angreb der lader hurtigt op. Hvis du har problemer med at få den til at holde til begge de to første, kan du starte med en anden og skifte over så snart kampen starter. Det giver dig omkring 2 sekunders forspring, inden Arlo angriber (foruden et første angreb, som du selv må vurdere hvilken er bedst det rammer).
Mens Steelix og Scizor begge har en svaghed overfor Fire Type Pokémon, har Gardevoir det svært med Steel, Ghost og Poison Type Pokémon. Derfor vil det optimale generelle hold mod Arlo indeholde en stærk Ice med et hurtigt Charge Angreb, en stærk Fire og f.eks. en stærk Ghost Type Pokémon.
Sierra slår fra sig
Sierras nye hold lyder som følger:
Som første skanse
Anden mulige Pokémon står mellem
Mens tredje skanse der skal nedkæmpes er
Det er et noget sværere hold at lave en generel forberedelse på, men vi prøver.
Drowzee er som Psychic lettest at slå med enten Bug, Ghost eller Dark Type Pokémon.
fortsættes snarest...
OBS : Denne guide udarbejdes i øjeblikket. Du ser nu en tidlig udgave.