Med den seneste bølge af Sinnoh Pokémon, blev det meldt ud, at Pokémon ville få adgang til nye Angreb. Udover det, ville Niantic gøre Raid Battles lidt sværere, så man ikke kunne tage Tier 4 Raids alene, og desuden skabe lidt balance i eksisterende angreb. Lad os gennemgå ændringerne et punkt af gangen.

Sværere Raids

Med ændringerne der fulgte Trainer Battles introduktionen (Super Effective blev bl.a. ændret fra at give 40% mere skade til 60%), blev det muligt for de stærkeste trænere at klare nogle Tier 4 Raids alene, som f.eks. Tyranitar og Absol. Dette har Niantic reageret på, ved at ændre en smule i værdierne for Pokémon der agerer Raid Boss.

En Raid Boss har nu fået en forøget sin HP (som er en fastsat værdi bestemt af hvilken Tier den er i), med 20%, men kun for Tier 3, Tier 4 og Tier 5. Tier 1 og Tier 2 (De røde Raid æg) er ikke blevet ændret.

Det skulle dermed igen være umuligt at klare en Tier 4 alene, men måske en Tier 3 stadig er mulig? Meld gerne ind, hvad I bemærker ude i Raids i det danske land!

Derudover skulle Raids belønne mere Stardust nu!

Ændringer til angreb

En hel række angreb har fået ændret deres værdier, ændringerne skulle dog kun gælde for Trainer Battles (Kampe mod andre trænere / Team ledere)

Fast Angreb :

Charged Angreb:

Ice Beam s skade vil nu agere standard for Thunderbolt og Flamethrower .

Ice Punch , Fire Punch , og Thunder Punch vil nu give den samme mængde skade.

Her på siden er der stadig lidt mangler, før Trainer Battles data kommer til Angreb.

Nye Angreb til Pokémon

En lang række Pokémon har fået tilføjet nye Anbreb, for at skabe en bedre balance i kamp systemet.

Listen er som følger:

Desuden har Defense og Speed Deoxys mistet Zap Cannon og blevet tilføjet Thunderbolt. Dette kan dog ændres, inden de bliver tilgængelige i spillet.